Anzak Koyu,Conk Bayırı Gürcan'la2015

11 Eylül 2015 dünkü gezerken keyif aldığımız günden sonra bugüne hazırız önce çarşıdaki börekçideyiz çay börek kahvaltımızdan sonra marketten sularımızı aldık, Gelibolu yolundaki kavşaktan sola dönüp Kabatepe Tanıtım Merkezine kadar pedalladık, mimoza mesire yerinin yanından Anzak Koyu kısa bilgi : Arıburnu denmesine yamaç tarafındaki tepenin görüntüsü Arının burnunu yukarıya kaldırmasına benzettiklerinden, dönüyoruz 261 rakıma çıkacağız sadece yukarı giden yolda Albayrak Sırtı yol yeni siyah asfalt dökülmüş, Mehmetçiğe Saygı Anıtı, Sağdaki beni etkileyen yeşil levha, Karayörük Deresi Şehitliği, Kanlısırt Yazıtı, Kırmızı Sırt, Yüzbaşı Mehmet Şehitliği, Bomba Sırt, Türk Askerine Saygı Anıtı, Kesikdere Şehitliği, 57. Alay Şehitliği, Orman Başmüdürü Şehit Talat Göktepe Anıtı, savaşın kaderinin değiştiği yer Mustafa Kemal Atatürk'ün Askere süngü tak yere yat komutunun verildiği yer, Conkbayırı Yazıtları, Büyük Anafartalar Şehitliği 261 rakıma çıktık, Anzak Askerlerinin Çanakkale Boğazını sadece görebildikleri ama gidemedikleri yer. kara savaşları Saroz Körfezi, Seddülbahir, Alçıtepe Köyü etrafında yoğun olmuş ve bu bölgedeki orman, ağaçlar, yeşillik bu kadar sık değil, şunu unutmayın 1915 resimlerinde arazide bu kadar ağaç ve yeşil orman örtüsü gözükmüyor, Bugünde Büyük Taarruz kıyafetlerimizle Çanakkale'deki Şehit Dedelerimizin ziyaretlerini yaptık, burada olmaktan onurluyuz, mutluyuz, aşağıya iniş Kemalyeri Yazıtları Kabatepe Tanıtım Merkezi sola dönüp Eceabat'a ekmek arası kayıntımızı yaptık, 2015 yılı son Çanakkale Boğazı sularında yüzerek kutladım turumuzu daha ne isteyeyim, Gürcan'da Boğazın mavi sularına bakıp kahvesini yudumlayarak turu kutladı, otobüs saatleri Pamukkale akşam üzeri var yanlız otogara gitmemiz gerekiyor, hazırlandık, araba vapuru karşıya geçtik, otogar 4 km. şehir dışında sağ salim vardık, araç Bursa üzerinden Antalya'ya Gürcan son bir haftada yaptıkları çoğu kimsenin muhayyilesinde düşünemediklerini gerçekleştirdi,
Kocaman Kocaman Alkışlar Gürcan'a Teşekkürler Gürcan'a iyi ki gelmişin

506 metre

Yorum Yazabilirsiniz ...

Yasal Uyarı

Bu İnternet Sitesi içeriğinde yer alan tüm eserler (yazı, resim, görüntü, fotoğraf, video, müzik vb.) www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU'na ait olup, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu kapsamında korunmaktadır. Bu hakları ihlal eden kişiler, 5846 sayılı Fikir ve Sanat eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununda yer alan hukuki ve cezai yaptırımlara tabi olurlar. www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU ilgili yasal işlem başlatma hakkına sahiptir.