Ekşili Göleti

Günlerden pazar hava güneşli, bu güne kadar görmediğim Ekşili Göleti hedefte, bugün kendime kıyak yapıyorum, şehrimizin Meşhur Paçacı Şaban'da kelle paça içelim dedim, dükkan önüne geldim kapalı, yan taraftaki börekçiden karnımızı doyurduk, Kızılırmak caddesinden sağa sola girmeden Varsak diyorum, GPS'in neresine dokunduysam pausede 10 km kayıt yapmış çalışmıyor, kepez rampasından önce çıkalım, sonra bakarız modunda Kirişçileri geçmişim, Kızıllı yolun yarısında çalıştırmayı başardım,baştan beri evet ne hikmetse yol levhaları yok, sora sora gidiyorum, sakin, sessiz, zeytin, nar ağaçları ve tarlalar eşliğinde pedallıyorum, asfalt bisikletliler için çok iyi değil, yer yer sekerekten küçük çıkışlar inişler Kızıllı'ya geldim. 28 km oldu, burada Sağlık Bakanlığının Sağlık Ocağı ve Yatılı Öğrenci yurdu var, Kızıllı kahvesinde çay molası, yol tarifini aldık, yollarda yine yol bilgi levhaları yok, Ekşili yazan nuh zamanından kalma levhayı görünce durdum,söylenen köye girmeden sağa gitmem gerekiyordu şansıma traktör geliyor el ettim, sağ olsun durdu, yolu geçtiğimi gelmeden toprak yoldan sağa dönecektin dedi, beni takip et yolu göstereyim dedi, sağ olsun dönüş yerinin orada durdu işaret etti teşekkürler çiftçi kardeşim, yol toprak kamyonlar, araçlar yolun üstündeki çakılları bazı yerlere toplamış tekeri kaptırırsan düştün, yani tam tuzak olmuş (Büyük Taarruzda Cem Koç Kardeşimizin başına gelen aklıma geldi, yolu dikkatli indim), yine asfalt yola çıktım, burada taş ocağı var ve hafriyat kamyon ve Tırları var yani yol felaket, onlara bakarken son kilometreleri tamamladım.37 km oldu. Ekşili göleti güzel karşı tarafta suya sıfır yerler var, araçlarla pikniğe gelenler gözüküyor, bu tarafta suya inen yer var, bisiklet yolda aşağıya indim, maden geldik suya girmeyeceğimize göre elimizi daldırdık gölete, meyvalarımız Portakal,muz, mandalin gölet'e bakarken afiyetle yedim, burada da ilk dikkat çeken insanların arkalarında bıraktığı çöp, yola devam Ekşili Köyü ne ulaştık çayı hakettim diyorum, kahvelerde ağırlıkla okey oynuyorlar, yolu yine sora sora gidiyoruz, bir evin altında bal kabakları var, satıyorlarmış, bu tarafta evin bahçesinde nine ile torun var, Aklıma Şafak Omaç'ın söylediği geldi,(çocuklara bir şeyler verin diye) biraz konuştuk,nazar boncuğu verdim, 1 resmini çektim,, dönüş yolundayım, rüzgar karşımdan geliyor, tırmanma yok sıkıntı yok, buralara gelmişken eve sızma zeytinyağı alacağım, sağ tarafta bölgesel sızma zeytinyağı üreten işletme önünden geçerken baktım açık merhaba merhaba zeytinyağı alabilirmiyim, yanımda kapta vardı zaten, 1 litresi 20Tl. hemde sızma gözünün önünde dolduruyor, yağ ılık, kabımızı önce poşet sonra çantamıza dikkatlice yerleştirdim, anayola çıktım, hava fazla kararmadan direk en kısa yoldan başladığım yere Işıklara geldim. 08.Kasım 2015
08 Kasım 2015 Cep Telefonu GPS
Toplam Km. ; 80 Km. tahmini
Süre : 6 saat tahmini
Toplam süre : 9 saat tahmini
Ortalama hız : 10 km. tahmini
yükseklik : 415 metre tahmini

Yorum Yazabilirsiniz ...

Yasal Uyarı

Bu İnternet Sitesi içeriğinde yer alan tüm eserler (yazı, resim, görüntü, fotoğraf, video, müzik vb.) www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU'na ait olup, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu kapsamında korunmaktadır. Bu hakları ihlal eden kişiler, 5846 sayılı Fikir ve Sanat eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununda yer alan hukuki ve cezai yaptırımlara tabi olurlar. www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU ilgili yasal işlem başlatma hakkına sahiptir.