Ağ Günlükleri

BİSİKLETLE 10 YILDA 50 BİN KM.

Bisikletle 2013 Yılında Antalya'dan Çanakkale'ye gidebilirmiyim diye başladığım bu yolda 2013-2022 arasında 50 bin km.ye yakın yol yaptım, yıl yıl web sayfamda paylaştım, 2013 yılında Acıpayam'dan - Denizli - Aydın- İzmir- Bergama- Çanakkale - Şehitlikler ziyareti, bisikletimle yol kat ederken, 2014 yılında Eskişehir'den İnegöl- Bursa- Bandırma- Çanakkale - Şehitlikler ziyareti, 2015 yılında Çanakkale zaferinin 100.

DOMATES SOSLU ACI BİBER TURŞUSU EV YAPIMI ( 2022 YILI)

Pazardan aldığımız yeşil biber acı çıkınca atana kadar 20-25 Yıl önce yaptığımız Domates soslu Acı biber Turşumuzu bu yıl tekrar yapalım dedik, bir tarafta acı yeşil biber 1 kg.. tohumlarını temizledik küçük küçük doğradık, üstüne 8-10 diş sarımsakları küçük küçük doğradık, bir kaba Domates 2 kg.

KIZILCIK MARMELATI EV YAPIMI ( 2022 YILI)

İlk defa bu yıl yaptığımız Kızılcık reçelinden sonra birde Kızılcığın Marmelatını yapalım dedik, pazardan reçel için aldığımız Kızılcığı bu sefer Marmelat için alacağız, teyzemiz Antalya'nın ilçesi Korkuteli ürünü olduğunu söylemişti, bu sefer olgunlardan alacağız 2 kg. 15.- tl den aldık 30.- tl ödedik, 500 gr. yemelik ayırdık, kalan 1.5 kg. Kızılcığı güzelce yıkadık, çelik tencereye koyduk ayrıca 500 gr.

CEMSİZ 11 YIL TURUMUZDAN HATIRLADILARIMIZ

Cemsiz 11 Yıl Turumuzla ilgili bilinmeyenleri bu bölümde sizlerle paylaşmak istedim, tura çıkarken nerelere gidebileceğimi tahmin edemediğim için tura çıkmadan önce sizlerle paylaşmak istemedim, tura çıkmak için Korkuteli mi Kemer mi, yayla mı sahil mi, yağmur, gece soğukları derken son kararımız sahil yolu oldu, kemer'den 1 diye başlayıp, 9. gün Marmaris'te sona erdi, 500 km.

MARMARİS 9. GÜN AKYAKA'DAN MARMARİS

Cemsiz 11 Yıl Turumuzun 9. günü 06 Eylül 2022 sağ dizimdeki menüsküs yırtılması beni zorluyor, turu bitirme kararımı eşime telefonla söyledim, sen bilirsin dedi, yarın Marmaris'te bitirip otobüsle eve dönüşe geçeceğim, sabah çadırımı topladım, Akyaka orman Kampından ayrıldım, Marmaris kavşağı yolda yarım kilo yeşil taze limondan aldım, önümüzde 2.200 metre.

AKYAKA ORMAN KAMPI 8.GÜN DALYAN'DAN AKYAKA ORMAN KAMPI

Cemsiz 11 Yıl Turumuzun 8. günü 05 Eylül 2022 çadırımı topladım, Dalyan^dan Ortaca'ya yola çıktım, önce akaryakıt istasyonunda lastik havalarını ayarladım, Ortaca'ya geldim, anayol kavşağında gözleme, tost yapan yerde sabah atıştırması sucuklu kaşarlı tost + çay 30.- tl. sahibi bayan ayşe abla yolumuz köyceğiz sonra Marmaris kavşağı hava sıcak, rüzgar karşıdan esiyor, rampa inişlerinde de pedal çeviriyorum,bey obası,köyceğizde dışı yeşil taze limon var, kilosu 20.- tl. yarım kilo aldım, yolda doping oldu, Marmaris kavşağı buradan meşhur Sakar geçidi 9 km. %9 meyili var, 1.5 km.

KAŞ 5. GÜN DEMRE'DEN KAŞ

Cemsiz 11 Yıl Turumuzun 5. günü Demre'den Kaş'a gideceğim, sabah erken uyandım, geçen sene kayadibin de denize girmemiştim, konyaaltı gibi kumsalı olan kayadibinnde doğru denize girdim, sabah su harika Ali bey eşi geldiler, 2 gün önce motorsiklet kazası geçiren işletmesinde eski çalışanı vefat etmiş, üzüntülüler, allat rahmet eylesin, baş sağlığı diledim, vedalaştık, yola çıkma zamanı önce Demre merkez doğru pedalladım, Demre Kaş arası karnını doyurma yeri yok denecek kadar az ekmek arası tavuk döner 25.-tl.

ADRASAN 3.GÜN OLİMPOS'TAN ADRASAN

Cemsiz 11 yıl turumuzun 3. günü yine bisikletle ilklerimden olacak, ana yola çıkmadan sahilden Adrasan'a gideceğim, hazırlığımı yaptım, akşam rahat uyku çektim, Olimpos'tan yola çıktım, ilk km.lerde 50 metrelik bir çıkış sonrası inişe geçtim, Adrasan köyüne geldim, bu günlük yol kısa ama yarın tırmanma var, onun için bu gün dinlenme yaparak geçireceğim, burada geçmiş yıllardan anılarımız var, kısa bi hatırlama yaptım, sahile doğru pedallıyorum, Akdeniz Üniversitesi meslek okuluna yaklaştım, sağda virajda zeytin Kamping tabelasını gördüm, fiyat sordum geceliği 50.- tl.

KEMER 1. GÜN ANTALYA'DAN KEMER

Cemsiz 11 Yıl Turumuza nihayet başlayabileceğim, son aylardaki Katarakt ameliyatı ve sağ dizde menüsküs yırtığı sonucunda bisiklet antremanlarımı bayağı sekteye uğrattı, bu seneki turumuzu peşin ne yapacağımı yazmak istemedim, çünkü yaş 69 a geldi, önce turu bitirip sonra yazmak daha mantıklı olacaktı, 1. gün Kemer'e daha öncede gittiğim için bu sene önce 4. senesinde Hemşomu ziyaret etmek oldu, sonra 1. gün konaklama yeri olacak, onun için öğlen yola çıktım, Işıklar cad.

ESKİŞEHİR'DE BASKETBOL - VOLEYBOL 1970-1973 ARASI (NOSTALJİ)

Bundan yarım asır önce (49-52 yıl) Eskişehir'de amatör ruhla oynanan Basketbol ve Voleybol maçlarının bir kısmını hakemleri, takımları ve skorları sizlerle paylaşmak istedim, ben hazırlarken gençlik yıllarıma gittim ve heyecanlandım, o yıllarda takımların resimleri yok denecek kadar azdı, (örn.

CEM'SİZ 11 YIL TURUMUZ HAKKINDA 2022

2022 yılı mart ayı ortasına geldik, cemrelerin düşmesine rağmen Antalya'da hava yağışlı ve çok soğuk geçiyor, İç Anadolu, Ege, Marmara buradan daha soğuk olduğu kesin, hala kar yağan bölgeler var, bu arada ülkemizde covid rakamları yüksek olmasına rağmen tedbirler gevşetildi, biz ise tedbirlere devam ediyoruz, antremanlar devam bu sene yine bisikletimle hiç gitmediğim yerler ilk hedefim, ( Çıralı- Olimpos- Adrasan başlıcaları) bir tarafta güç, öbür tarafta masrafların bedeli, yaş 69 olunca bu yıl gittiğim yere ulaştıkça sizlere yazmak istiyorum, çünkü ülkemizde artan fiyatlar sonucunda tur

CEM'SİZ 10 YIL TURUMUZ HAKKINDA 2021

2020 yılında pandemi nedeniyle 65 yaş üstünün sokağa çıkma yasağı vardı, antreman yapamadım, tura çıksam konaklama, beslenme de sorun yaşamam olacaktı, sebep çok olunca turumu iptal etmiştim, 2021 yılı pandemi var ama yasaklar azaldı, antremanlarımı yaptım, bahar ayından sonra güzergahımı belirledim, yolda rampalarda yardımcı olması için bisikleti e-bikeye çevirdim, artık elektrikli bisikletle turlara devam edeceğim, bakalım yeni dönemde neler yaşayacağız, ne kadar başarılı olacağım sorusuna cevap bulabilmek için, 2013 yılından bu güne gitmediğim yerlere gitmeyi hedefime koydum, 2021 yılı C

KORNİŞON SALATALIKTAN TURŞU YAPIMI

Kornişon Turşumuz için Gerekli Malzemeler:
1 kg. Kornişon Salatalık,
2,5 Yemek Kaşığı Salamura tuz ( diğer adı kaya Tuzu ) 65 gr.
1 Tatlı Kaşığı Limon Tuzu, 10 gr.
2 ad. Defne yaprağı kavanozun dibine ve üstüne koymak için,
Nohut 4 ad. tabanına, 4 ad. üste, 8 ad.
1 Baş sarımsak,
5-6 sap Dereotu,
yarım su bardağı Elma Sirkesi, 85 gr.
1 litre su tencerede kaynatıyoruz, sonra ılıtıyoruz,
Kürdan kornişonları 2 yerinden delmek için
Kavanozun en üstüne 1 dilim Limon

CEMSİZ 10 YIL TURUMUZDAN HATIRLADIKLARIMIZ

2020 yılı pandemi dolayısıyla iptal edince, 2021 yılında yasakların kalkması tur hedeflerimizi yeniden gündeme getirdi, önce bisikletimi modifiye ettim, pil taktırdım, artık rampalar onun, düz yol ve iniş benim, yaş 68 olunca bence gerekli, çadırı yeniledim, formamı bu yıl yine Town Park 'ta ücretsiz yaptırdım, (teşekkürler Berna Çınar Hanım, Yakup Cem Çınar Bey) turumuzu daha önce gitmediğim yerlerden olmasını düşündüm, Karadeniz'de yağışların olması, Marmara denizinde müsilaj olması, güzergahı güney batı bölgesinde hiç gitmediğim yerlerden olan Salda gölü, Pamukkale, Şirince, Kuşadası, A

ANTALYA 16.GÜN KARAÖZ'DEN ANTALYA

Sabah 07.00 da uyandım, önce bisikletime baktım lastik havaları inmemiş iyi, çadırımı ve eşyalarımı topladım, bisikletime yükledim, son kararım Mavikent, kumluca üzerinden Antalya'ya ulaşmak istiyorum, önce Mavikent'e kadar solumda masmavi akdeniz, papazın koyu, sağımda orman çam ağaçları ile kaplı dağ, ve Kumluca otogar kavşağına geldim, 575 metre sürecek rampa başcek tünelinde lıyor, rampanın bitişine doğru önce solumda şahin tepesini göreceğim, sonra Adrasan Kavşağını, biraz daha tırmanıp, olimpos kavşağına gelmeden rampa bitecek, ondan sonrası iniş, bölünmüş yol, siyah asfalt güvenlik y

KARAÖZ 15.GÜN 1GÜN İSTİRAHAT

Cemsiz 10 yıl turumda 14 gündür, sabah uyanınca çadırı ve eşyaları topla, bisiklete yükle ve yola çık, bu gün Karaöz'de istirahat edeceğim, ilk defa çadırımı toplamayacağım, uyanır uyanmaz direk denize gideceğim, sonra duş ve çadırın yanında sabah kahvaltısı yapacağım, bir tarafta masmavi deniz, bir tarafta yemyeşil ağaçlarla kaplı dağlar, burada rüzgar esintisi çok oluyor, yarın ya dağların arkasındaki Adrasan'a gideceğim, yada Mavikent Kumluca üzerinden ana yoldan Antalya'ya pedallayacağım, aşırı sıcakta sanki yordu gibi,düşünürken bisikleti kontrol edeyim dedim, arka jantta 1 tel kırılm

KARAÖZ 14.GÜN DEMRE'DEN KARAÖZ

Demre'de eşyaları bisiklete yükledim, önce Beymelek burada Lagün var (dalyan) mavi yengeç burada meşhur, daha sonra Finike'ye gelene kadar virajlı yol var, eskiden dardı, genişletmişler, bu yoldaki koylarda insanlar denize giriyorlar, yukarıdan bakınca masmavi deniz, bembeyaz kum, 2 tane plaj var, Finike Kumluca yolundaki sahilde denize girilebilir, Kumluca ilçesine girmeden uygulama oteli kavşağından sağa mavikent, Karaöz yoluna girdim, bu bölgede hiçbir yol levhası yok, sora sora yolda gidiyorsun, sonunda 1 karaöz yazan yol levhasına ulaştım, buradan sonra solun çam ağaçları, sağın deniz

KAŞ 12. GÜN FETHİYE'DEN KAŞ

Fethiye'de ilk defa bisikletle gideceğim yola hazırlıklarımı yaptım, Zorlar'dan Uğurlu'ya geldim, buraya kadar bölünmüş yol siyah asfalt, güvenlik yolu geniş, kavşaktan sonra mucurlu yol, yol genişletilmiş ancak, yeterli değil, iniş ve çıkışlar, Eşen yoldan içeride ova köyde kutu ayran içtim, Formen berberde 1 saat şarj işini yaptım, Patara antik kenti yoldan 3 km.

FETHİYE 11.GÜN DALAMAN'DAN FETHİYE

Dalaman'da rahat uyku hazırlıkları tamamladım, Göcek tüneline doğru pedallamaya başladım, tünelden bisiklet geçmesi yasak biliyorum, görevliler Göcek tünelinden bisikletin geçmesi yasak dediler, 340 metrelik göcek geçidine tırmanacağım, Ülkemin en saçma uygulaması, ülkemde 100 lerce tünel var, bisiklet değil, otomobil, kamyon, otobüs, tır, motorsiklet, karayollarındaki bütün araçlarla ücretsiz geçiyorsun, buraya geliyorsun ücretli, yada 340 metre Göcek geçidine tırmanıp ücretsiz geçeceksin, tekrar büyük harflerle yazayım, SADECE GÖCEK TÜNELİNDE ÜCRETLİ GEÇİŞ VAR......

MUĞLA 9.GÜN MİLAS'TAN MUĞLA

Bu gün rampası bol gündeyiz, normalde Bodrum'a gidecektim, yangın bodrum'dada etkili olması güzergahımı da değiştirdim, Yatağan'a kadar 737 metre rampayı çıkacağım, zorlansam da son 50 metreye kadar iyi geldim, Yatağan'da kahvede çay, bisküvi iyi geldi, arıtması varmış, şişeleri doldurdum, terlik aldım, 2 sene önce Yatağan'dan Muğla'ya pedal çevirmiştim, biliyorum yine zorlu saatler bekliyor, bölünmüş yol, ama buradaki kaldırımlar ve köprüler bisikletli için iyi değil, güvenlik yolu yok denecek kadar dar, yolda mucurlu yollar arka bagaj vidasını gevşetmiş ve düşmüş, Muğla'da sanayi çarşısın

Sayfalar

Yasal Uyarı

Bu İnternet Sitesi içeriğinde yer alan tüm eserler (yazı, resim, görüntü, fotoğraf, video, müzik vb.) www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU'na ait olup, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu kapsamında korunmaktadır. Bu hakları ihlal eden kişiler, 5846 sayılı Fikir ve Sanat eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununda yer alan hukuki ve cezai yaptırımlara tabi olurlar. www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU ilgili yasal işlem başlatma hakkına sahiptir.