İLİÇ- KEMALİYE TURU TURİSTİK DOĞU EKSPRESİ İLE

Turistik Doğu Ekspresi ile tam zamanında 15.55 de Ankara'dan yola çıktık, gece ilk defa yataklıda kalacağız, sabah 07.00 ye doğru Görevli vagonun koridordan İliç'e geliyoruz diye haber verdi, akşam İliç turu 60.00 Tl.ydi, sabah 40.00 Tl. bu arada turcular daha bilgili, bireysel seyahat edenler, bilgileri daha az, istasyona inin orada size söylüyecekler diyorlar, turla gezenlerin araçları hazır bireyseller yani tur satın almayanlar, beklemede, sonra bekleyenleri bir bir minibüse dolduk, şoför Yalçın idaresinde 37 km. uzaklıktaki Kemaliye ilçesine yola çıktık, tren İliç baraj su havzasının yanında durdu, ana yol yukarıda ana yolun üstünde İliç İlçesi, 8.900 nüfus yazıyor, yol yeni yapılmış, yani geliş gidiş yol, biraz geniş, eski yol daha yukarıdan ve daha darmış,yol da Çimento geçidi 1.500 metre İliç ilçesinin rakımı 1.000 metre Çimento geçidi 1.500 metreye tırmanıyoruz, sonra Kemaliye ilçesi Rakımı 1.185 metreye iniyoruz, Kemaliye'ye gelmeden Fırat nehrinin kolu Karasu nehrine geldik, burada Karasu nehrinin 2 tarafı dik dağlar arasında akıyor, kısaca adına yakışır yer, havalar iyi olduğunda tekne turları yapılıyormuş, Karasu nehrinin su seviyesi bayağı düşmüş, geldiğimiz tarafta yolda doğal tünel varmış, genişleterek araçların geçmesi buradan sağlanıyor, Karasu nun karşı tarafına geçmek için araç ve yayalar için demir köprü yapılmış, Kemaliye tarafında yine karasu ya parelel Divriği'ye gitmek için açılan tünelli Kemaliyeliler Taşyolu 03 ağustos 2002 var, burası boğaz gibi sert esinti var, Yalçın'ı videoya konuşturdum, daha sonra Karasu'yun bu sefer sağından Kemaliye'ye geldik yol levhası 2.200 yazıyor, Kemaliye Karasu solunda sağ taraftaki yamaçta yukarı doğru evler, çarşısı evler restorasyonlar yapılmış, sokaklar arnavut kaldırımı, yukarıda en tepede, seyir terası, Belediye Parkı, aşıkların atışmalarındaki sözleri asılmış, ve buranın meşhuru Lökhane ve Lök tatlısı, dut kurusu, lök tatlısının yapılışı ceviz ve dutun dibekte 2.5 -3 saat dövülmesi ile ortaya çıkan tatlı, paketi 15.00 Tl. kahvede yapıyorlar 5.00 Tl. içerisi köy evleri gibi soba etrafında sedirler var, çarşı tarafında kahvaltı yapmak isteyenlere yerler var, tekrar araçlara binip aynı yoldan Trene geldik, Yalçın'la vedalaştık
Bisikletle buralara gelmem zor, ve ilk defa geldiğim bu tur için 40.00 Tl. verdim,
Burada Bisikletçiler için çok önemli bir bilgiyi yazayım, Yetkililerden aldığım bilgi, katlanır bisikletleri trenler alıyor, onun için Katlanır Bisikletleri bir kenara koyalım, tur bisikleti, yol bisikleti veya dağ bisikletin var, gittiğin yerde eğer Doğu Ekspresi, Turistik Doğu Ekspresi, Toros Ekspresi, Vangölü Ekspresi, İzmir Mavi Ekspres varsa ve eğer forgon vagonları varsa bisikletinizi trene alıyorlar, sorun yok dediler, 2.si bu trenlerde Pulman Koltuk vagonlardan 2 vagonda engelli bölümünde bisiklet asma yeri varmış, bisikletinizi buraya asarak taşıya biliyorsunuz, (Yüksek Hızlı Tren, Raybüs hariç) Antalya'da tren yok, şu an konuyu inceleme şansım yok, bu güne kadarda bir yerde bu konu ile ilgili bir yazı okumadım.
Dostlarım Bilgilerine sunarım. 18 Aralık 2019

Video:
TARİH:
2019

Yorum Yazabilirsiniz ...

Yasal Uyarı

Bu İnternet Sitesi içeriğinde yer alan tüm eserler (yazı, resim, görüntü, fotoğraf, video, müzik vb.) www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU'na ait olup, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu kapsamında korunmaktadır. Bu hakları ihlal eden kişiler, 5846 sayılı Fikir ve Sanat eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununda yer alan hukuki ve cezai yaptırımlara tabi olurlar. www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU ilgili yasal işlem başlatma hakkına sahiptir.